Det mesta av det här vet du redan; vi människor konsumerar rörligt media i högre utsträckning samt att det är ett extremt bra sätt att få din målgrupp att förstå, engageras och känna saker. Video är helt enkelt ett suveränt media för företag och organisationer.
Men länge har video, om vi pratar om typen som har högre produktionskvalitet än mobilfilmer, varit otillgängligt och dyrt. Det medför oftast att video blir något som inte ingår i innehållsstrategin på ett sätt naturligt sätt.
Vi hjälper dig med rörligt content till din innehållsstrategi och gör det på ett sätt som blir hållbart över tid, synkat med ditt varumärke och dina marknadsmål.
Det är så kraftfullt när dina egna kunder, på ett ärligt och initierat sätt, berättar om varför de valde er och hur ert erbjudande har varit till nytta för dem.
Ja! Känn skillnaden i att din försäljningschef, med glädje och engagemang berättar om en ny affär istället för en text som berättar om affären. Vi menar inte att allt måste filmas, men med en långsiktig strategi för enklare, redaktionellt filmat innehåll, är mycket mer möjligt än vad man kanske tror.
Hur många gånger har du inte googlat eller youtube'at efter hur något fungerar eller försökt förstå ett ämne? Det gör dina kunder också. Vilken typ av relevant content kan du dela med dina kunder? Eller säljer du en rätt komplicerad tjänst/produkt och behöver förklara vissa delar?
Electric Film ingår i Rydberg Ekblom Group som har stor vana att utveckla innehållsstrategier som har digital bäring.